Jak vydělávat více na e-shopu

Jak vydělávat více na e-shopu

Chcete prodávat více na svém webu?

Tak čtěte.? Případně pokud dáváte přednost videím, zde je také odkaz na youtube video, k tomuto tématu, jak vydělávat na e-shopu:
https://www.youtube.com/watch?v=otvOE1xzPr4

Vítám vás u dalšího článku, v tomto si prozradíme, jak na svém webu nebo e-shopu jednoduše, ale efektivně zvýšit zisk, tržby, prodeje, a to i při stávajícím stavu počtu zákazníků, kteří na váš web chodí. Řekneme si, jak to jde vlastně udělat i jinak než získáváním více zákazníků.

Cross-selling a up-selling

Tyto dva pojmy můžou působit jako z učebnice ekonomie na střední škole, jsou ale velmi důležité. Jsou to metody, u jejichž definic si řeknete, že jsou přece naprosto jasné a logické a každý je určitě používá, ale opak je pravdou. Já jsem si na svůj první cross-selling přišel až po dvou letech podnikání, kdy jsem vlastně ani nevěděl, že se to tak jmenuje. Pojďme si je tedy vysvětlit.

Cross-selling

Cross-selling, v překladu křížový prodej, znamená, že k produktu, který si zákazník koupí, prodáte produkt, který s ním naprosto souvisí a zároveň by ho zákazník musel shánět někde jinde. Příklad z praxe: Já prodávám akustické pěny. Po nějaké době, co mi chodily dotazy typu: „Jak pěnu nalepit a čím?“ Jsem si řekl: „Proč bych to lepidlo nemohl prodávat já?“ Je to produkt, který bude muset tak či tak zákazník shánět. Jako takový bonus jsme pak natočili i video, jak s lepidlem zacházet. V 80 procentech všech objednávek si zákazník koupí k pěnám i lepidlo. Přestože je na něm přidána jen stovka, udělá to za rok, kdy si lepidlo přikoupí 400 lidí, deseti tisíce, které na zemi nenajdete. Touto metodou jsme vlastně docílili toho, že při stejném počtu zákazníků a konverzí můžeme vydělávat víc, protože máme sekundární produkt, který je přímo určený k našemu produktu.

Další příklad: „Koupím si vysavač, co k němu budu shánět?“  No přece sáčky! Tak proč je zákazníkům nenabídnout přímo u koupi vysavače.

Tyto příklady jsou docela jasné a logické, pojďme si tedy ukázat jeden trochu víc na přemýšlení…

Dejme tomu, že trenér vytvořil e-book zaměřený na poledance (tanec u tyče, momentálně velmi populární), kde je ukázáno pár kreací pro začátek, jídelníček pro fit postavu a cviky na zpevnění svalů důležitých pro tento tanec. A teď je mou otázkou, co u tohoto může být cross-selling? Jednou z prvních věcí, kterou zákazník bude shánět, zřejmě bude oblečení, ideálně pro tento typ sportu určené. Další důležitý produkt, bez kterého by se poledance neobešel
tyč. Na svém webu může mít vystaveny tři tyče, které jako trenér doporučuje.

Onlinové prostředí se dá taky vzít z opačného konce – představme si rybáře, který má svůj
e-shop s pruty a rybářskými potřebami, u toho samozřejmě sdílí občas své fotky na Facebooku či Instagramu, a jako doplněk napíše e-book „Mých tajných 10 triků na chytání velkých ryb“, který prodává za 300 Kč. Zkrátka a dobře něco, co jeho cílovou skupinu osloví, krásný příklad cross-sellingu.

Osobně se přikláním k této metodě, jak vydělávat, přijde mi čistší a férovější vzhledem k zákazníkům.
Touto metodou jim spíše pomůžete, než abyste jim nutili další produkt.

Pokud vás samotné teď napadá nějaká cross-sellingová metoda, podělte se o ni v komentářích nebo napište, můžeme si o ní popovídat.

Up-selling

Up-selling, v překladu prodávat víc, je metoda, při které zákazníkovi nutíte dražší produkt, nebo produkt, který nepotřebuje. Příklady:

– Jdete si do prodejny koupit telefon, máte přesnou představu o tom, který potřebujete/ chcete, ale prodavač se vám snaží vnutit dražší telefon.

– Koupíte si vysavač a za dva roky máte v emailu spam od prodejce, že váš produkt už je zastaralý a je k zakoupení jeho nový model.

– Na eshopu se blížíte ke konci objednávky a pod ní na vás vyskakuje řádek s produkty a nadpisem: „lidé k těmto produktům také nakoupili…“ zpravidla jsou to výrobky, které s vaší objednávkou nijak nesouvisí, jde jen o to dostat ze zákazníka více peněz.

Tuto metodu nemám moc rád, už z definice vyznívá vnucování produktů zákazníkům.

Věřím, že cross-selling vás oslovil, byť jste o něm mohli slyšet poprvé. Je to přínosná metoda pro obě strany, vám přinese více penízků a zákazníkovi to velmi pomůže.

Pokud vám článek pomohl, budu rád za sdílení, lajk, odběr. ?

Komentáře