Infopodnikání a moje téma

Infopodnikání a moje téma

„Tohle není tvoje téma, o tom nic nevíš!“

Možná jste se s tím už setkali nebo se při startu vašeho podnikání teprve setkáte.
Tento článek vám pomůže k nasměrování do oblasti vašeho podnikáníi k vymýšlení dílčích souvisejících témat, jako jsou online kurzy, e-booky a podobně.

Tenhle článek vám řekne pár argumentů na tyto a podobně jedovaté poznámky, se kterými se ve vašem podnikání nejspíš setkáte a možná si na ně vzpomenete i při sebereflexi, když budete chtít vy být odborníky na životy a byznysy jiných lidí.

Určitě co se týká oblasti pro podnikání i tématu pro infopodnikání, které si vybereme, musíte k němu mít silnější vztah a něco o tom vědět. Důležitý je hlavně ten přirozený vztah a touha vědět o tématu všechno. Vzdělávat se ve vaší oblasti a předávat své know-how dalším lidem, jak nejlépe dovedete.

Vtip je v tom, že se naše téma nestává naším tématem, až když o něm víme všechno na expertní úrovni. Ale už ve chvíli, kdy se rozhodneme, že se o něj budeme naplno zajímat a že se naším tématem stane. Tahle myšlenka může být pro některé horší na zpracování. Ale bavíme se o info/podnikání. Ne o tom, že se rozhodnete být chirurgem a jedete hned operovat slepé střevo….

V podnikání i infopodnikání je to jiné. Tam se expertem ve své oblasti stáváte už v období, kdy připravujete videa, píšete články, rozhovory, děláte webináře s experty na dílčí témata, která se učíte s nimi. Také se v tomto období setkáváte s profesionály, kteří vám pomohou s věcmi, na které jste zatím krátcí. Už jen stavba základů vašeho podnikání v oblasti, kterou jste zvolili, je dost dobrá škola. Tedy – pokud to vezmete opravdu vážně a chcete to dělat nejlépe, jak dovedete….

Tenhle celý proces přípravy, tedy než odpálíte svůj projekt mezi lidi, zabere intenzivní 3-4 měsíce, kdy jste ve flow“ a řešíte jen a jen svůj nový byznys. A to je, myslím si, dost na první vlnu informační a expertní výstroje, kterou můžete předat dál zejména těm, co jsou ve vaší oblasti úplně neznalí. Co myslíte?

No a pak samozřejmě rostete. S tím, jak se odpálí váš byznys, vaše téma, budou chodit dotazy a požadavky. Budete řešit nejasnosti a nedokonalosti, které ve vašich návodech, videích a e-boocích jsou. A tímto se dostáváte na vyšší a vyšší úroveň.

Jak si vůbec může někdo dovolit soudit, co je a co není moje téma?! A to bez toho, aby se vůbec podíval co a jak tvořím a aniž by věděl, čím poslední měsíce/roky žiji, co se učím, jak/ s kým trávím svůj čas a co řeším? Aniž by znal můj záměr?!

Podnikám 10 let v akustických izolacích (www.akusticka-pena.cz ). Myslíte, že moje téma snad někdy předtím bylo akustika? Ne! Stalo se to mým tématem v den, kdy jsem prodal první metr čtvereční akustické pěny a lidi chtěli víc. Začaly chodit dotazy a já se rozhodl, že tohle mým tématem prostě bude.

Lucie, která vede lidi k tomu, aby cestovali, má svůj projekt www.poznejvicenezturista.cz. Myslí někdo, že to bylo jejím tématem? Ne! Pracovala léta u kompu v korporátní budově. Ale baví ji cestovat a poznávat. Jednoho dne se rozhodla, že tato vášeň bude i jejím tématem. Odešla z práce a šla si za svým. Chtěl bych vidět ty výrazy a názory lidí, kterým řekla, co plánuje… no, nebo možná nechtěl…

Jen její e-book „Průvodce po Benátkách“ se prodal přes 500x a pomohl stovkám lidí, aby si užili Benátky jinak než klasický turista. Je Lucie expert na Benátky? Ne. Ale rozhodla se, že to nejzajímavější, nejdůležitější a zkrátka to, co ji samotné chybělo ve standardních průvodcích, sepíše a předá dál. Nyní jsou Benátky jejím tématem.

Těmito trošku rozvášněnými texty chci říct:

1. Nikdo! Nikdo nemá právo vám říkat co je a co není vaše oblast/téma. Jen vy sami víte, co a proč s vámi rezonuje.

Sám znám osobně paní, která se v rámci svého tématu věnuje tvorbě kurzů „Jak natáčet doma videa“. A nemůžu se na to dívat, protože ta videa vypadají i znějí děsně. Nehezký obývák a natáčené asi na „kalkulačku“. ALE – nechávám si to pro sebe! To, že mně se její videa nelíbí, neznamená, že možná stovkám lidí nepomohla odbourat stres z natáčení! A o to jde! A hlavně! Kdo ví, vzhledem k tomu, že tím evidentně žije, třeba mě za rok v kvalitě videí překoná a bude učit ona mě. 😊

Nikdy bych si nedovolil někomu říct „neumíš to/ není to tvoje téma“! Nedělá se to! A hlavně nemáme křišťálovou kouli.
Nikdy nevíme, kdy nás ten člověk třeba jednoho dne přeroste…

2. Pokud se rozhodujete, co bude oblast vašeho hlavního byznysu, nebo jen vymýšlíte dílčí téma, například pro video návod/kurz, nebojte se toho. Chyťte se toho, co vás táhne. Ono to není o tom, co umíte, ale o tom, co předáte lidem.

Příklad ze života pro pochopení:

Moje oblast v rámci projektu Podnikáním ke svobodě je podnikání, protože 10 let podnikám. Mám výsledky i zkušenosti. Avšak v rámci podnikání se dá vymyslet spousta dílčích témat a kurzů. Je to rozsáhlá oblast. Jsou témata, ve kterých jsem zběhlý a o kterých dokážu mluvit hodiny. Ale pak jsou témata, o kterých nevím nic. Například nevím nic o automatizaci Messengeru v aplikaci ManyChat. No a? Pojďme to proměnit v silnou stránku. Jak?

Já sám chci ManyChat využívat. Ale neumím to. Vím o někom, kdo je expert a naučí mě to? ANO, vím – Lukáš Dadej! Super. Zároveň si chci celé „školení“ zaznamenat, budu tedy nahrávat záznam, jelikož je ManyChat dost složitý a chci se k tomu kdykoli vrátit. A teď je jen otázka – budu si tohle super know-how, které od Lukáše získám, škudlit jen pro sebe? Nebo to udělám formou webináře, pokusím se, aby to bylo na úrovni, a pak tento webinář vypustím do světa, aby se to i ostatní, kteří neví o ManyChatu nic, mohli naučit se mnou?

Druhá varianta je určitě lepší, že ano. Je překážkou, že já o aplikaci ManyChat prozatím nevím nic? NE! Ba naopak – ve videu budu v pravdivé roli člověka, co o tom neví nic a chce se to naučit. Budu pokládat autentické otázky. Takové, které pokládá člověk, který o tom nic neví… Na vysvětlování a učení tu máme experta Lukáše. Když někdo díky mému videu ovládne ManyChat, myslíte, že bude řešit, jestli je to moje téma? Možná jen ti, kteří mají pocit, že jim lezu do zelí. Jinak ne!

Závěrem

Vybírejte své téma, svou oblast zaměření v pravdě a autenticitě. Při výběru si klidně tréninkově sami sobě zahejtujte „Tohle není tvoje téma, o tom nic nevíš!“. Pokud tento výrok dokážete v pravdě a čistotě rozmáznout a umlátit argumenty a pokud víte, PROČ jste si tohle téma pro kurz/video/knihu, případně tuhle oblast podnikání, vybrali, pak jste OK. Musíte to vědět především vy a musíte tomu být na 100% oddáni. Pak vám to lidé uvěří.

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů